Klima aletinin tarihi beşeriyet derece eskidir. İlk insanoğlu varlık ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor hazırlamak derunin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak derunin sutaş gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk büyük yararlanma sahaını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her zaman 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden beceri gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör eden bir süreçtir. Günümüzde insanoğlu, elan asude ve mahsuldar evetşayabilmek derunin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima gösteriş olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut teamülyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert ilgi etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok başkalık evet. Bundan sonra klima yoksuz teamülyerlerinde kimesne çalışmak istememektedir. Önce teamülyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de mübrem konfor cihazı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı sadece yazın serinlemek derunin kullanılan bir cihaz olmaktan çıeşp, kışın da ısınmak derunin yeğleme edilen cihaz yapmıştır. Klima yararlanma alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği karşıtsında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde oldukça karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana akla yatkın seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin sağlamlanamaması, muhik montaj icraatının bünyelmaması gibi nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin yanında pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate alınmalıdır. Klima cihazı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak küçümencik bir etüt bünyelmalıdır.